A hollandok és a dánok után a magyarok kerékpároznak legtöbbet Európában…

BARCELONA

Barcelona egyik kerületében minden harmadik utcából zöld zónát terveznek alakítani. Ezekben a gyalogosok és a kerékpárosok kapnak elsőbbséget, írja a GUARDIAN egyik cikke. Az intézkedések része az is, hogy 21 új közparkot hoznak létre. A cél az, hogy senkinek ne kelljen 200 méternél (!) többet sétálnia a legközelebbi parkig.

Forrás: https://www.theguardian.com/world/2020/nov/11/barcelona-launches-10-year-plan-to-reclaim-city-streets-from-cars

OSLO

Oslo intézkedések sorozatával elérte, hogy a gyalogos és kerékpáros halálos balesetek száma nullára csökkent, írja egy cikk

A városvezetés célul tűzte ki, hogy 2030-ra egyharmaddal csökkentse az autóforgalmat.

Buszsávok, kerékpárutak, egyirányú forgalom és a forgalom elől elzárt utcák kijelölésének jogát a rendőrség átadta az önkormányzatnak, lehetővé téve a parkolósávok gyors átalakítását kerékpárutakká és az átmenő utak lezárását.

A város kerékpáros stratégiája 2025-re 25%-kal tervezi növelni a kerékpáros közlekedés arányát.

Oslo bejelentette, hogy 2019-ig autómentessé teszi a belvárost. A projekt eredményeként megszüntették az összes utcai parkolót a belvárosban, és az összes átmenő forgalmat lezárták.

Forrás: https://thecityfix.com/blog/how-oslo-achieved-zero-pedestrian-and-bicycle-fatalities-and-how-others-can-apply-what-worked/

Az autómentes utcák lesznek általánosak

Az autómentes utcák lesznek általánosak  írta immár egy éve, még a COVID-krízis előtt a Bloomberg. New York, Párizs, Rotterdam és hamarosan San Francisco mind az autómentes utcák terjedését mutatják.

Egy autómentes nap 2019 szeptemberében a párizsi Champs-Élysées-en. Forrás: https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-12-10/why-car-free-streets-will-soon-be-the-norm

 „A magyar az egyik legkerékpárosabb nemzet”

A hollandok és a dánok után a magyarok kerékpároznak a legtöbbet Európában, adta közre a Kerékpárosklub. Ám míg a két előbbi országban ez fontos országimázs-építő szempont, nálunk kevesen tudnak erről egyáltalán.

Egy másik oka is van annak, hogy nemcsak itthon, de nemzetközileg is kevéssé ismert a magyarok kerékpár-mániája: míg nyugaton főként a nagyvárosokban, nálunk a felmérések szerint inkább a kisebb településeken kerékpároznak az emberek sokat.

Forrás: https://kerekparosklub.hu/kerekparoskutatas_2020

A Magyar Kerékpárosklub második alkalommal készített részletes országos kerékpáros kutatást.  Ennek adatai is alátámasztják a korábbi nemzetközi felméréseket, amik szerint a magyarok hatodának a kerékpár az első számú közlekedési eszköze.

Forrás: https://kerekparosklub.hu/kerekparoskutatas_2020