A hollandok és a dánok után a magyarok kerékpároznak legtöbbet Európában…
BARCELONA
Barcelona egyik kerületében minden harmadik utcából zöld zónát terveznek alakítani. Ezekben a gyalogosok és a kerékpárosok kapnak elsőbbséget, írja a GUARDIAN egyik cikke. Az intézkedések része az is, hogy 21 új közparkot hoznak létre. A cél az, hogy senkinek ne kelljen 200 méternél (!) többet sétálnia a legközelebbi parkig.
OSLO
Oslo intézkedések sorozatával elérte, hogy a gyalogos és kerékpáros halálos balesetek száma nullára csökkent, írja egy cikk.
A városvezetés célul tűzte ki, hogy 2030-ra egyharmaddal csökkentse az autóforgalmat.
Buszsávok, kerékpárutak, egyirányú forgalom és a forgalom elől elzárt utcák kijelölésének jogát a rendőrség átadta az önkormányzatnak, lehetővé téve a parkolósávok gyors átalakítását kerékpárutakká és az átmenő utak lezárását.
A város kerékpáros stratégiája 2025-re 25%-kal tervezi növelni a kerékpáros közlekedés arányát.
Oslo bejelentette, hogy 2019-ig autómentessé teszi a belvárost. A projekt eredményeként megszüntették az összes utcai parkolót a belvárosban, és az összes átmenő forgalmat lezárták.
Az autómentes utcák lesznek általánosak
Az autómentes utcák lesznek általánosak írta immár egy éve, még a COVID-krízis előtt a Bloomberg. New York, Párizs, Rotterdam és hamarosan San Francisco mind az autómentes utcák terjedését mutatják.
„A magyar az egyik legkerékpárosabb nemzet”
A hollandok és a dánok után a magyarok kerékpároznak a legtöbbet Európában, adta közre a Kerékpárosklub. Ám míg a két előbbi országban ez fontos országimázs-építő szempont, nálunk kevesen tudnak erről egyáltalán.
Egy másik oka is van annak, hogy nemcsak itthon, de nemzetközileg is kevéssé ismert a magyarok kerékpár-mániája: míg nyugaton főként a nagyvárosokban, nálunk a felmérések szerint inkább a kisebb településeken kerékpároznak az emberek sokat.
A Magyar Kerékpárosklub második alkalommal készített részletes országos kerékpáros kutatást. Ennek adatai is alátámasztják a korábbi nemzetközi felméréseket, amik szerint a magyarok hatodának a kerékpár az első számú közlekedési eszköze.