Hírek, aktualitások

Iskolakertek

Publikálva: 2019. május 17.

Az EIONET honlap örömmel osztja meg tagjai írását, cikkeit – akkor is, ha azok tartalmával nem, vagy nem teljesen értünk egyet. Az alábbiakban Marton Miklós ír az iskolakertekről.

Tovább a teljes cikkre

Környezeti állapotjelentések

Publikálva: 2019. április 10.

A környezeti állapotjelentésekkel foglalkozó (State of the Environment Reporting, SoE) EIONET csoport 2019. április elején tartotta rendes évi ülését a belgiumi Mechelen városában. Az alábbiakban erről adunk szubjektív beszámolót.

Tovább a teljes cikkre

Városi kerékpáros konferencia

Publikálva: 2019. március 26.

A városi kerékpározásról tartottak konferenciát 2019. március 21-én, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos hivatala szervezésében. A konferenciát több mint kétszáz résztvevő, és komoly média-érdeklődés is figyelemmel kísérte. Az alábbiakban az itt elhangzottakról adunk összefoglalót.

Tovább a teljes cikkre

Körforgásos Európa

Publikálva: 2019. március 25.

Március 19-én tartottak beszélgetést „Az Európai Unió szerepe a fenntartható fejlődés területén - Erőforrás-felhasználás és körforgásos gazdaság” címen. Az alábbiak az ott elhangzottakat foglalják össze – köszönet Hargitai Katalinnak.

Tovább a teljes cikkre

Fenntartható jövő 2030-ra

Publikálva: 2019. március 13.

Az Európai Bizottság 2019 januárjában kiadványt állított össze a Fenntartható Fejlődési Célok eddigi megvalósításáról. A „Towards a sustainable Europe by 2030” című „reflection paper” kulcsgondolata az, hogy az EU kivételesen kedvező nemzetközi helyzetbe került ahhoz, hogy a fenntartható fejlődés globális vezetőjévé váljon.

Tovább a teljes cikkre

Az EU energia- és klímapolitikájának összekapcsolódása

Publikálva: 2019. február 28.

Az EIONET honlap örömmel osztja meg tagjai írását, cikkeit – akkor is, ha azok tartalmával nem, vagy nem teljesen értünk egyet. Az alábbiakban ismét dr. Faragó Tibor c. egyetemi tanár egyik írását osztjuk meg: „Az EU energia- és klímapolitikájának összekapcsolódása” címmel. Az írás eredetileg a Lépések a fenntarthatóság felé c. kiadvány (ISSN 1786-9536) 4-6. oldalán jelent meg.

Tovább a teljes cikkre

Integrált Környezeti Értékelés (IEA)

Publikálva: 2019. február 8.

Az Integrált Környezeti Értékelésről (Integrated Environmental Assessment) tartott képzést az Európai Környezetvédelmi Ügynökség. Az öt nap alatt rengeteg beszélgetés zajlott, sok szerepjáték volt, és rengeteg előadás. Az alábbiak erről adnak szubjektív beszámolót.

Tovább a teljes cikkre

A repülés környezeti és éghajlati hatásai nőnek

Publikálva: 2019. január 25.

A fejlődő technológia, a hatékonyabb működtetés, a jobb repülőterek és a piaci intézkedések sem csökkentik a repülés környezetre, éghajlatra és emberi egészségre gyakorolt hatásait. Ezek az European Aviation Safety Agency, az Európai Környezetvédelmi Ügynökség és az EUROCONTROL új jelentésének fő megállapításai.

Tovább a teljes cikkre

FORENV: jövőkutatás környezeti-társadalmi kérdésekről

Publikálva: 2019. január 22.

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség több szakértői csoporton keresztül tart kapcsolatot a tagországok szakembereivel. Az egyik legvitatottabb, és éppen ezért legnagyobb figyelemmel kísért szakértői csoport a Kitekintések, Környezeti Forgatókönyvek Szakértői Csoport (Forward-Looking Information and Services, röviden FLIS) csoport, amely a jövőkutatás eszközeivel vizsgálja a folyamatokat, és hívja fel a figyelmet a fontossá és hangsúlyossá váló kérdésekre, megoldandó problémákra. A csoport aktívan részt vesz a FORENV munkájában is.

Tovább a teljes cikkre

Élhető utcák és társadalmi tőke

Publikálva: 2018. december 28.

Az EIONET honlap örömmel osztja meg a tagok írásait, cikkeit – akkor is, ha azok tartalmával nem, vagy nem teljesen értünk egyet. Az alábbiakban ÉLHETŐ UTCÁK ÉS TÁRSADALMI TŐKE címmel adunk közre egy írást.
A 60’-as évek végén az amerikai Appleyard kutatni kezdte az utcák élhetőségét, és három lakóutcát hasonlított össze San Franciscoban. A három utca (Frankin-, Gough-, és Octavia Street) semmi másban nem különbözött, csak az ottani autóforgalom mértékében; egyébként szomszédos utcák, párhuzamosak, megegyezik a méretük, az épületek mérete és kora. Az első utcában naponta 2000 autó ment keresztül, a másodikban 8000, a harmadikban pedig 16000.

Tovább a teljes cikkre

Menü

Nyitólap

Navigáció