Az átlagos CO2 kibocsátás az új autók esetében 2013-ban 127,0 gramm volt kilométerenként. Ez 5,2 g CO2 kilométerrel kevesebb, mint a megelőző évben (132,2 g CO2/km 2012-ben); és 13,3 grammal kevesebb, mint az első mérési évben, 2010-ben. 2013 volt az első év, amikor az európai autóflotta új tagjai átlagos CO2 kibocsátása a 2015-re kitűzött célérték alatt volt.


Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (European Environmental Agency, EEA) az (EC) No 443/2009 rendeletnek megfelelően összegyűjtötte a tagállamok személyautóinak regisztrációs adatait. Minden tagállam beszámolt a széndioxid kibocsátásról és az autók számáról, valamint az autók tulajdonságairól. Mindezen adatokat értékelték, hogy képet kapjanak a járműflotta alakulásáról, és hogy hogyan haladunk a CO2 kibocsátási célok elérése felé (130 gramm CO2 kibocsátás kilométerenként 2015-re). A jelenlegi adatok nem véglegesek, és ellenőrzésre elküldik őket minden autógyártónak, amelynek autóit regisztrálták az EU-ban 2013-ban.

Az átlagos CO2 kibocsátás az új autók esetében 2013-ban 127,0 gramm volt kilométerenként. Ez 5,2 g CO2 kilométerrel kevesebb, mint a megelőző évben (132,2 g CO2/km 2012-ben); és 13,3 grammal kevesebb, mint az első mérési évben, 2010-ben. 2013 volt az első év, amikor az európai autóflotta új tagjai átlagos CO2 kibocsátása a 2015-re kitűzött célérték alatt volt.

Néhány alapvető változás az új autóflottában 2013-ban:

• A dízel autók aránya az új autóflottában magas, de 2011 óta csökkenést mutat. A dízelesítés folytatódik: a 2013-ban regisztrált autók 52,3%-a dízel, míg a benzin üzemű autók 45,3%-ot adtak. A maradék 2,4% elektromos-, autógáz (LPG)-, vagy természetes gáz (NG – biometán, E85, biodízel, vagy hibrid) meghajtású.

• A hatékonyságbeli különbség az elmúlt években csökkent a dízel és a benzin üzemű autók között. 2013-ban egy átlagos dízelautó 127,2 gramm széndioxidod bocsátott ki kilométerenként, ami csak 1.5 gramm széndioxiddal kevesebb kilométerenként, mint a benzin üzemű autók esetében. 2000-ben a kibocsátásbeli különbség még 17,1 g CO2/km volt.

• Az új autók átlagos tömege továbbra is nagy, bár enyhe csökkenés figyelhető meg az elmúlt évhez képest (– 9.2 kg).

• Az átlagos motor teljesítmény (cm3-ban mérve) 2007-óta 6.7%-kal csökkent.

A dízelesítés és a járműtechnológia fejlődése az üzemanyag egyre hatékonyabb felhasználását és a kilométerenkénti CO2 kibocsátás csökkenését eredményezi.

Az eredeti dokumentum letölthető innen.