Az új autók co2 kibocsátása jóval a 2015-ös európai célérték alatt van

Publikálva: 2015. április 29.

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség napokban megjelent előzetes adatai szerint a 2014-ben eladott új autók átlagosan 2,6%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint 2013-ban; ez csaknem 7 grammal kevesebb kibocsátást jelent kilométerenként, mint a 2015-ös célérték.

A 2014-ben eladott autók átlagos kibocsátása 123,4 gramm szén-dioxid volt egy kilométerre vetítve, ami jelentősen alatta van a 2015-re célként megjelölt 130 g/km értéknek, mutatják az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) előzetes adatai. A jelenlegi jogszabályok szerinti adatgyűjtés megkezdése (2010) óta, a kibocsátás 17g CO2/km-el csökkent (12 %). A gyártóknak azonban tovább kell csökkenteniük az autók kibocsátását, hogy elérjék a 2021-re kitűzött 95g CO2/km célértéket.

Fő megállapítások

Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség szerepe

 Az (EC) No 443/2009 számú uniós rendelet értelmében az Ügynökség adatokat gyűjt minden Európában regisztrált személyszállító járműről (http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/co2-cars-emission-8 ), és az eredményt online elérhetővé teszi. Az adatok felölelik a járművek mennyiségét és szén-dioxid kibocsátását is. A munka a tagállamok jelentésein alapul, és képet ad arról, hogy hogyan teljesül az új járművek kibocsátására vonatkozó 2015-re kitűzött cél (130g CO2/km).

 

Ábra: Személyautó regisztrációk száma a tagállamokban

Típusonkénti kibocsátási adatok

A tagállamok jelentést küldenek az új járművek Co2 kibocsátásáról, amely az egységesített eljáráson alapul . Az eljárás lehetővé teszi a kibocsátás összehasonlítását gyártó szerint, de nem feltétlenül jeleníti meg a valós helyzetet. Az év folyamán az Európai Környezetvédelmi Ügynökség jelentést ad ki, amely feltárja a hivatalos és a valós kibocsátási adatok közötti növekvő különbség okait.

Következő lépés:

Bár a kitűzött cél az átlagos kibocsátási értéket illetően két évvel korábban teljesült, még nem erősítették meg, hogy az egyes gyártók a saját éves céljaikat az autók számát illetően teljesítették-e. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség az egyes autógyártók teljesítményéről szóló adatokat ősszel fogja bemutatni.

Kapcsolódó anyag:

A személyautókból származó CO2 kibocsátás adatai – a 443/2009 számú rendelet (Monitoring of CO2 emissions from passenger cars – Regulation 443/2009) angol nyelvű oldalak elérhetőek itt

Menü

Nyitólap

Navigáció